Sara

Stress

Publicerad 2011-02-28 15:53:35 i Allmänt

Sitter här och läser om stress och försäker svara på en massa frågor. Har märkt att stress är något väldigt intressant och att det fanns mycket man inte visste. Har även märkt att jag blir mer och mer stressad över den här uppgiften. Lite av en ond cirkel det där. Men att försöka förstå varför man blir stressad och olika teorier osv är inte så lätt som jag trodde. Tar tillbaka det där med att resten av boken ser lättare ut som jag skrev tidigare. Bara en uppgift kvar så är det klart!!!!! Fast sen börjar vi ju med nästa del i boken som heter being ill - the impact of illness on quality of life.

Idag tänkte jag slå på stort och laga lasagne :D supergott ju!! och sen blir det tonvis med matlådor till lilla mig...
Ska även börja titta på vad jag ska göra för efterrätt till lördagen. Och om jag ska baka något till en fika kanske.. eller hinner jag det? känns som om jag är en tidsoptimist här... suck..
Något jag däremot borde göra är att frosta av frysen, märkte igår att lådorna liksom går trögt.. så det har nog gått ett tag nu sen sist..Borde egentligen också putsa fönstren för Wednesday sitter ju med nosen mot dem. Hur ska jag hinna med allt??? Någon som vill hjälpa? ;)

Nu ska jag läsa vidare i studien: Stressful academic situations: study on appraisal variables in adolescences...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela