Sara

late night

Publicerad 2011-01-16 00:34:56 i Allmänt

Sitter och tittar på Bad Boys när jag egentligen kanske borde sova, men efter att ha plockat lite i lägenheten så är jag pigg igen... konstigt det där.

Malin kom över och vi hade myskväll med film och chips :) men även lite nyttigt (melon och kiwi) Tittade på familjen Jones, en helt okej film med ett bra budskap tycker jag. Kom på mig själv att vilja ha en massa saker som familjen i filmen hade. Sjukt hur det där funkar. Man vill alltid ha det andra har.

Är iaf sjukt nöjd med min dator :) Har börjat använda den mer nu. I början glömde jag bort den och satt och pillade på iphonen istället :P

Sen har ett litet problem dykt upp kan man säga. Kursen jag ska läsa visar sig ha engelsk kurslitteratur. Har panik nu istället. det stod liksom ingenstans att den ska vara på engelska. Är det möjligt att bara böckerna är det och att man skriver uppsatser m.m på svenska?

Nej nu ska jag nog ta och natta, får väl läsa en bok eller nåt :)

Det är Tulpanens dag idag ju :) va man ju tvungen att köpa en bukett, dock måste jag ställa bort den nu på natten för annars välter Wednesday den.





Kommentarer

Postat av: Linnie

Publicerad 2011-01-16 15:28:38

Det är säkert en kurs där föreläsningar mm är på svenska, annars hade åtminstone kursnamnet varit på engelska (och ev svenska). Jag har ofta haft engelsk litteratur i mina kurser också men bara en som var helt på engelska under föreläsningar etc, och då var det tydligt utskrivet att det var en kurs på just engelska, så det är absolut ingen fara. Grattis förresten! Hoppas att du trivs med kursen och att allt går bra. Annars har du ju en övervintrare i Uppsala som du alltid kan rfåga om det är något ;).

Postat av: Millan

Publicerad 2011-01-17 09:13:20

Tror som Linnie, säkert bara litteraturen som är på engelska i brist på bra svenska böcker om ämnet. Lycka till vännen, hoppas du tycker det är roligt och att det går bra!

Postat av: Sara

Publicerad 2011-01-17 14:18:33

Jo det tror jag med..Och kursnamnet är bara på svenska så.. Ja vi får hoppas att det går bra!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela