Sara

1 november

Publicerad 2011-11-01 20:37:15 i Allmänt

Fan vad hemskt det känns att skriva det datumet. Vill ha sommar igen. Orkar verkligen inte med en hemsk vinter till..

Då har man kommit hem från Gran Canaria och jobbat två dagar nu. Kändes ju inget vidrae att gå upp tidigt igår kan man lugnt säga. Ska bli härligt att vara ledig på lördag igen :)
Hade väldigt trevligt där borta, sov som en stock och känner mig nu lite piggare. Men det vänder väl snart ;) Vi hade ett jätte fint rum med utsikt över bergen och golfbanan. Jag gillade badrumsdelen speciellt mycket. Dusch/badkarsrummet var underbart :) Ungefär som jag skulle vilja ha mitt badrum. Separat toa, två handfat och duschrummet sen då. Sängen var också otroligt skön. Tror den var 210 bred så man fick ju iaf plats i den. Maten var dock inte den bästa. Svårt att hitta något utan kyckling, fisk, kött och räkor m.m.. Men jag levde väl på efterrätterna och bröd..haha...Hotellet var också jätte fint och personalen var alltid trevliga och hjälpsamma.
Värsta var alla påhoppen av försäjare på stranden, att bli kallad rasist av en kvinna jag vägrade ta i hand och alla dessa tyskar. Varför ska just de bli särbehandlade? Alltid står maten på deras språk. Alltid är maten inriktad till att passa tyskarna. Alltid kan all personal tyska. Alltid får de de bästa rummen osv... 
Men vi hade det iaf bra där, vädret kunde ha varit bättre men vi får som sagt skylla oss själva att vi valde att bo i bergen. 

Idag lämnades lilla bilen in till verkstaden för att byta till vinerdäck. Hade precis satt mig i bilen och kört några meter när jag kom på att jag inte hade några däck med mig. Va bara att åka hem igen och släpa ner alla. Tur att de knappt väger något. Fatta vad kul det hade varit när verktsaden ringer imorgon och undrar var däcken är. haha :) Sen på fredag ska mina torkarblad och gummimatter ha kommit också. Tydligen inget som de har hemma?? Sen är vi redo för vintern. 

Nu är det dags att boka biljetter till Breaking dawn tjejer. Vilka vill med?? Någon som kan den 16 november? (tidiga tiden)



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela